Sabiedrība ar ierobežotu atbildību
“Barboleta”
ATTĪSTĪBAS PLĀNS
2022. - 2023. gads
Atmodas iela 9,
Jelgava, LV- 3001
Tālrunis 26492324,
Reģistrācijas Nr. 43603079216,
e-pasts: [email protected], www.barboleta.lv
Dibinātāja: Baiba Blomniece - Jurāne
Iestādes vispārīgs raksturojums
Privātā pirmsskolas izglītības iestāde “Mācos mācīties” dibināta 2018. gada 24.jūlijā ar SIA “Barboleta” dibinātāja lēmumu Nr. 1-07/18 Iestādes juridiskā adrese – Atmodas iela 9, Jelgava.
Pirmsskolas ir reģistrēta Izglītības un zinātnes ministrijas Izglītības iestāžu reģistrā ar Nr. 2801803260
Pirmsskolas “Mācos mācīties” tiesiskais pamats ir Izglītības likums, Valsts pirmsskolas izglītības vadlīnijas un citi ārējie normatīvie akti, kā arī iestādes nolikums.
PPII “Mācos mācīties” bērni tiek uzņemti no pusotra gada vecuma. Iestādē darbojas 5 bērnu grupas: "Ķirsīši", “Pīlādzīši”, “Kastanīši”, "Upenītes", "Ābolīši"
Pirmsskolas telpu platība ir 1017 m2 ar plašu pieguļošu zemi rotaļu un sporta laukumiem. Izglītojamiem ir pieejama zāle, sporta zāle, baseins, atsevišķa ēdamzāle un kopēja ģērbtuve.
Iestādes darbības pamatmērķi
PPII “Mācos mācīties” mērķis ir radīt vidi bērnu un pedagogu pašizpausmei, nodrošinot mājīgu atmosfēru pirmsskolas vidē.
Misija
Laimīgi, radoši un atvērti bērni.
Vīzija
Motivēti bērni, kuri pēc savas iniciatīvas vēlas iepazīt pasauli un mācīties.
Iestādes kvalitātes rādītāji
• Droša vide
• Aktīvs un veselīgs dzīvesveids
• Individuāla pieeja un tolerance pret katru bērnu
• Komandas darbs un visu iestādes darbinieku pašattīstība
• Sadarbība visos līmeņos
• Tradīciju saglabāšana un veidošana
• Dalība Eko skolas programmā
Mācāmies, pētām, izzinām, sportojam, muzicējam, svinam svētkus un dodamies ekskursijās – esam aktīvi un dzīvespriecīgi.
IZGLĪTĪBAS ATTĪSTĪBAS PRIORITĀTES
2019. - 2023.
Pamatjoma |
2019./2020.
|
2020./2021.
|
2021./2022. Lietpratībā balstīts mācību process |
Mācību saturs |
Izglītības programmas tiek realizētas atbilstoši bērna attīstības vajadzībām un Skola 2030 |
Izglītības programmas tiek realizētas atbilstoši bērna attīstības vajadzībām un Skola 2030 |
Izglītības programmas tiek realizētas atbilstoši bērna attīstības vajadzībām un Skola 2030 |
Mācīšana un mācīšanās |
Lietpratībā balstīts mācību process* Ikdienas režīms un aktivitāšu plāns ir integrēts kompetenču pieejā. |
Lietpratībā balstīts mācību process* Vides maiņa mācību procesā un pašvadīta mācīšana. |
Lietpratībā balstīts mācību process* Mācīšanās āra vidē un pašvadīta mācīšanās. |
Izglītojamo sasniegumi |
Bērni izprot un ievēro iestādes ikdienas ritmu un demonstrē pašapkalpošanās prasmes. |
Izrāda interesi par praktiskiem ikdienas darbiem un aktīvi iesaistās. Individualizēts mācību process obligātās sagatavošanas vecumposmam. |
Demonstrē pašvadītas mācīšanās prasmes. Individualizēts mācību process obligātās sagatavošanas vecumposmam. |
Atbalsts izglītojamiem |
Individuāls sociālpsiholoģisks un pedagoģisks atbalsts izglītojamam, ar vecāka līdzdalību. |
Individuāls sociālpsiholoģisks un pedagoģisks atbalsts izglītojamam, ar vecāka līdzdalību. |
Individuāls sociālpsiholoģisks un pedagoģisks atbalsts izglītojamam, ar vecāka līdzdalību. |
Iestādes vide |
Droša, uz attīstību vērsta un draudzīga vide. |
Droša, uz attīstību vērsta un draudzīga vide. |
Droša, uz attīstību vērsta un draudzīga vide. |
Iestādes resursi |
Nodrošināts personāls un materiāltehniskā bāze atbilstoša iestādes darbības vajadzībām. |
Nodrošināts personāls un materiāltehniskā bāze atbilstoša iestādes darbības vajadzībām. |
Nodrošināts personāls un materiāltehniskā bāze atbilstoša iestādes darbības vajadzībām. |
Iestādes darba organizācija, vadība un kvalitātes nodrošināšana |
Mērķtiecīga vadība, kas integrē iestādes vērtības un prioritātes. |
Mērķtiecīga vadība, kas integrē iestādes vērtības un prioritātes. |
Mērķtiecīga vadība, kas integrē iestādes vērtības un prioritātes. |
*Lietpratība – ietver zināšanas prasmes un ieradumus, kas saistīti ar motivāciju un gribu un pietuvināti reālajai dzīvei.
IEVIEŠANAS GAITA
PAMATJOMA: MĀCĪBU SATURS
Uzdevumi |
Atbildīgais |
2019./2020 |
2020./2021 |
2021./2022 |
Audzināšanas un mācību darba plānošana atbilstoši jaunajam mācību saturam, akcentējot valodas jomu. |
vadītāja |
+ |
||
Audzināšanas un mācību darba plānošana atbilstoši pirmsskolas izglītības programmai, akcentējot radošo pašizpausmi mākslā. |
vadītāja |
+ |
+ |
+ |
Audzināšanas un mācību darba plānošana, akcentējot tehnoloģiju jomu. |
vadītāja |
+ |
+ |
+ |
Ekoskolas gada tēmas sasaistīšana ar mācību saturu |
vadītāja |
+ |
+ |
+ |
Bērnu aktīva iesaistīšanās mācību procesā atbilstoši savām spējām un interesēm. |
vadītāja |
+ |
+ |
+ |
Interešu izglītības nodrošināšana atbilstoši telpu pieejamībai un vecāku pieprasījumam. |
vadītāja |
+ |
+ |
+ |
PAMATJOMA: MĀCĪŠANA UN MĀCĪŠANĀS
Uzdevumi |
Atbildīgais |
2019./2020 |
2020./2021 |
2021./2022 |
Īstenot lietpratībā balstītu vispārējās izglītības saturu atbilstoši pirmsskolas izglītības vadlīnijām, izmantojot “Skola 2030” metodiskos materiālus. |
Grupu skolotāji |
+ |
+ |
|
Mācību procesa organizēšana dažādās telpās un āra vidē visos gadalaikos. |
Grupu skolotāji |
+ |
+ |
|
Mācību darba plānošana un diferencēšana, ievērojot katra bērna individuālās spējas un vajadzības (saskaņā ar individuālo plānu) |
Grupu skolotāji, atbalsta personāls |
|||
Veicināt karjeras izglītību, organizējot tematiskos rītus, dodoties ekskursijās uz iestādēm un iesaistot vecākus plānotajās aktivitātēs. |
Grupu skolotāji |
+ |
+ |
+ |
Aktualizēt dažādus teatrālās darbības veidus bērnu runas prasmju uzlabošanai un radošās pašizpausmes aktivizēšanai. |
Vadītāja |
+ |
||
Akcentēt digitālo tehnoloģiju jomu mācību procesā. |
Vadītāja |
+ |
+ |
|
Veikt regulāru izglītojamo darbības novērojumus un veikt izglītojamā attīstības plānu, sadarbībā ar atbalsta personālu. |
Grupas audzinātāji |
+ |
+ |
+ |
PAMATJOMA: BĒRNU SASNIEGUMI
Uzdevumi |
Atbildīgais |
2019./2020 |
2020./2021 |
2021./2022 |
Organizēt individuālās sarunas ar vecākiem par izglītojamā sasniegumiem un izteikt rekomendācijas prasmju un iemaņu pilnveidošanā un attīstīšanā. |
Grupas audzinātāji |
+ |
+ |
+ |
Plānot un realizēt individuālu sagatavošanas programmu skolai. |
Grupas audzinātāji |
+ |
+ |
+ |
Mācību saturu integrēt praktiskā darbībā, pietuvinot reālai dzīvei |
Grupas audzinātāji |
+ |
+ |
|
Plānot audzināšanas darbu, aktualizējot ikdienas ritmu un pašapkalpošanās prasmes. |
Grupas audzinātāji |
+ |
+ |
+ |
Atbalsta personāla darbība izglītojamo individuālo spēju attīstībā. |
Grupas audzinātāji |
+ |
+ |
+ |
Pedagogi nodrošina pašvadītas mācīšanās iespējas |
Grupas audzinātāji |
+ |
PAMATJOMA: ATBALSTS IZGLĪTOJAMIEM
Uzdevumi |
Atbildīgais |
2019./2020 |
2020./2021 |
2021./2022 |
Pedagoģiskās komanda audzināšanas procesā akcentē un iesaista bērna individuālās spējas un talantus. |
Grupas skolotājas |
+ |
+ |
+ |
Meklēt individuālus risinājumus izglītojamā attīstībā, sadarbībā ar atbalsta personālu – psihologu. |
Grupu skolotājas |
+ |
+ |
+ |
Nodrošināt konsultācijas un palīdzība bērnu mācību un audzināšanas jautājumu risināšanā (gan pedagogiem, gan vecākiem). |
Grupu skolotājas |
+ |
+ |
+ |
Logopēda atbalsta nodrošināšana bērniem ar runas attīstības traucējumiem. |
Logopēds |
+ |
+ |
+ |
Korekcijas un atbalsta pasākumi bērniem ar mācīšanās grūtībām (sadarbībā ar speciālo pedagogu). |
Atbalsta personāls |
+ |
+ |
+ |
PAMATJOMA: IESTĀDES VIDE
Uzdevumi |
|
|
|
|
Mikroklimats |
Atbildīgais |
2019./2020 |
2020./2021 |
2021./2022 |
Bērniem un darbiniekiem draudzīgas, drošas un atbalstošas emocionālās vides veidošana. |
Vadītāja |
+ |
+ |
+ |
Veidot estētisku fizisko vidi. |
Vadītāja |
+ |
+ |
+ |
Uzturēt esošās un veidot jaunas izglītības iestādes tradīcijas. |
Vadītāja |
+ |
+ |
+ |
Pasākumu organizēšana labvēlīga mikroklimata uzturēšanai. |
Vadītāja |
+ |
+ |
+ |
Iestādes fiziskā vide |
Atbildīgais |
2019./2020 |
2020./2021 |
2021./2022 |
Rotaļu laukumu iekārtošana. |
Iestādes vadītāja, Saimniecības daļas vadītājs |
+ |
+ |
+ |
Sporta zāles un baseina remonts. |
Saimniecības daļas vadītājs |
+ |
||
Teritorijas zaļās zonas uzturēšana un labiekārtošana. |
Saimniecības daļas vadītājs |
+ |
+ |
+ |
Turpināt labiekārtot grupu un citas izglītības iestādes telpas, veicot telpu kosmētisko remontu, atjaunojot un papildinot ar nepieciešamajām mēbelēm mācību procesa nodrošināšanai, nodrošinot ilgtspējīgu attīstību un resursu taupīšanu. |
Vadītāja un saimniecības daļas vadītājs |
+ |
+ |
+ |
PAMATJOMA: RESURSI
Personālresursi |
Atbildīgais |
2019./2020 |
2020./2021 |
2021./2022 |
Iepazīstināt pedagogus ar labās prakses piemēriem pēc kursu, semināru un pieredzes apmaiņas pasākumu apmeklēšanas, veicinot pedagogu savstarpējo sadarbību |
Iestādes vadītāja |
+ |
+ |
|
Nodrošināt supervīzijas |
Iestādes vadītāja |
+ |
+ |
|
Organizēt iestādes pedagogu mazās mācīšanās grupas. |
Iestādes vadītāja |
+ |
+ |
|
Iekārtas un materiāltehniskie resursi |
||||
Nodrošināt materiāltehniskos resursus āra vides uzlabošanai, saskaņā ar mācību procesa uzdevumiem, |
Iestādes vadītāja |
+ |
+ |
+ |
Nodrošināt materiāltehniskos resursus mācību procesa nodrošināšanai, saskaņā ar mācību procesa uzdevumiem, |
Iestādes vadītāja |
+ |
+ |
+ |
Nodrošināt materiāltehniskos resursus IT ieviešanai mācību procesā. |
Iestādes vadītāja |
+ |
+ |
PAMATJOMA: IESTĀDES DARBA ORGANIZĀCIJA, VADĪBA UN KVALITĀTES NODROŠINĀŠANA
Iestādes darba pašvērtēšana un attīstības plānošana |
Atbildīgais |
2019./2020 |
2020./2021 |
2021./2022 |
Organizēt regulāras ikdienas plānošanas un stratēģiskās plānošanas sanāksmes. |
Iestādes vadītāja |
+ |
+ |
+ |
Reizi mācību gadā organizēt iestādes pašvērtēšanas sanāksmes ar personālu un vecāku padomi |
Iestādes vadītāja |
+ |
||
Reizi gadā nodrošināt vecāku, darbinieku anketēšanu pašvērtējuma veikšanai |
Iestādes vadītāja |
+ |
+ |
+ |
Vadības darbs un personālpārvaldība |
Atbildīgais |
2019./2020 |
2020./2021 |
2021./2022 |
Organizēt un vadīt Darbinieku individuālas attīstības sarunas |
Iestādes vadītāja |
+ |
+ |
+ |
Nodrošināt regulārus personāla izglītošanas pasākumus, kursus, pieredzes apmaiņas. |
Iestādes vadītāja |
+ |
+ |
+ |
Reizi gadā organizēt personāla saliedēšanās pasākumu |
Iestādes vadītāja |
+ |
+ |
+ |
Sadarbība ar citām institūcijām |
Atbildīgais |
2019./2020 |
2020./2021 |
2021./2022 |
Dibināt sadarbības ar citām Latvijas pirmsskolām, lai nodrošinātu pieredzes apmaiņu. |
Iestādes vadītāja |
+ |
+ |
+ |
Veidot sadarbību ar uzņēmējiem, lai nodrošinātu “krustvecāka” lomu katrai pirmsskolas grupai |
Iestādes vadītāja |
+ |
||
Piedalīties Erasmus+ mobilitātēs |
Iestādes vadītāja |
+ |
+ |
|